Stryhns + Børnetelefonen

Executive Creative
Jakob Blom

Stryhn’s ønskede at udbygge det mentale bånd til forbrugeren gennem øget differentiering på markedet. Udover at få et

produkt af høj kvalitet, der smager godt, hvad får du så mere, når du køber Stryhn’s?

Stryhn ønskede at udbygge det mentale bånd til forbrugeren gennem øget differentiering på markedet. Udover at få et produkt af høj kvalitet, der smager godt, hvad får du så mere, når du køber Stryhn?

Med denne kampagne har vi udviklet et koncept, som tilfører Stryhn-mærket mere værdi, og som samtidig har en naturlig sammenhæng med deres samarbejde med Børns Vilkår. Konceptet skulle opbygge forståelsen af de fællesværdier, der bor i Stryhn’s og Børns Vilkår, og dermed også bygge videre på Stryhn’s position som den lille hjælper i hverdagen.

Hos Stryhn’s er man nemlig helt overbevist om, at en god barndom starter med en god hverdag. Derfor har de gennem de sidste par år sponseret BørneTelefonen, så børn og unge kan ringe døgnet rundt, hvis de har brug for at tale med en voksen om deres problemer.

Kommunikationsplatform

¨Gennem workshops fandt vi et fælles værdisæt, der både bor i Stryhn’s brand og hos Børnetelefonen, og dermed fandt vi retningen til et kommunikationskoncept, der hedder:

Du kan regne med os
Det kan Stryhn´s og ingen andre sige, fordi:

- Styhn’s er altid tilgængelig og har været den samme siden 1941.
- Børnetelefonen: Gennem donation er Styhn’s med til at holde Børnetelefonen åben 24/7.

Kreativt koncept

Kendskabsmålinger viser, at Stryhn’s er allermest kendt på den lille Viking, der bor på emballagen og i øvrigt har gjort

det lige siden 1960'erne. Derfor skulle vi bare vække Vikingen til live.

Ved at aktivere Stryhn’s Viking kan den indtage en aktiv rolle som hverdagens lille hjælper, der altid står klar til at assistere og hjælpe børnefamilier og sikre, at der altid er en voksen, der har tid til at lytte. Ikke ved at være terapeut eller andet, men simpelthen ved at gøre børn opmærksomme på, at de altid kan ringe til Børnetelefonen, når de har brug for at tale med en voksen.

Velkommen til Rune Sten, som vores lille hjælper selvfølgelig hedder.

Kampagnefilm

Artikler